ROD - Aktualności
Stażysta w naszym ROD
Stażysta w naszym ROD
Informuję, że dzięki staraniom Zarządu ROD, kolejny już rok z rzędu, w naszym Ogrodzie odbywa staż osoba bezrobotna, skierowana do nas przez Powiatowy Urząd Pracy, na podstawie umowy o staż, zawartą z Zarządem ROD .
Podczas odbywania stażu, stażysta otrzymuje z PUP m. in. stypendium stażowe, które jest równowartością 120% zasiłku dla bezrobotnych. Natomiast ROD jest zobowiązany do przeszkolenia BHP i skierowania na stosowne badanie lekarskie. Nadto po zakończeniu stażu tj. 05 września 2023 r., mamy obowiązek zatrudnić tę osobę na ½ etatu przez okres jednego miesiąca.
Aktualnie tą osobą od 06 marca 2023 r. jest Pan Jerzy Błajewski, do którego obowiązków
w szczególności należy:
-
dbanie o porządek i czystość na terenach wspólnych ROD, a w szczególności na alejkach ogrodowych, parkingach,
-
teren wokół Domu Działkowca, drobne remonty pomieszczeń i ich malowanie,
-
malowanie bram i furtek,
-
teren wokół altan na odpady,
-
pomoc w usuwaniu awarii wodociągowych itp.
Bezpośredni nadzór nad jego pracą sprawuje Gospodarz ROD, Pan Tadeusz Kliś.
Prezes Zarządu ROD
Leopold Ochalik
OTWIERAMY BRAMY WJAZDOWE
OTWIERAMY BRAMY WJAZDOWE
-
Bramy wjazdowe na teren ROD, co do zasady, będą otwarte w okresie od 01 kwietnia do 31 października w każdy czwartek w godzinach od 12.00 do 18.00, oprócz dni świątecznych. Jednak uwzględniając prośby działkowców, Zarząd wyjątkowo wyraża zgodę na całodobowe otwarcie bram w okresie od 01kwietnia do 30 kwietnia oraz od 01 października do 31 października.
-
W uzasadnionych przypadkach dopuszcza się możliwość wjazdu pojazdem mechanicznym na teren ROD w innych terminach i porach dnia, po uzgodnieniu z Gospodarzem ROD.
-
Po długotrwałych i intensywnych deszczach Zarząd każdorazowo będzie informował działkowców o czasowym zakazie wjazdu na teren ROD poprzez umieszczenie stosownych ogłoszeń na tablicach informacyjnych.
-
Każdy pojazd po rozładunku lub załadunku musi niezwłocznie opuścić teren ROD.
-
W przypadku uszkodzenia nawierzchni alei, ogrodzenia lub bramy wjazdowej, działkowiec jest zobowiązany do ich naprawy na własny koszt. W przypadku odmowy Zarząd powoła komisję, która zbada okoliczności i zakres uszkodzeń oraz koszt naprawy.
-
Zabrania się poruszania się po alejach motocyklami lub motorowerami.
Prezes Zarządu ROD
Krótki opis projektu „Rozwój zielonej infrastruktury poprzez wsparcie ogrodów”
Krótki opis projektu „Rozwój zielonej infrastruktury poprzez wsparcie ogrodów”
W ramach konkursu grantowego „Rozwój zielonej infrastruktury poprzez wsparcie ogrodów działkowych”, Działania 2.5. – Poprawa jakości środowiska miejskiego, Osi Priorytetowej: II Ochrona środowiska, w tym adaptacja do zmian klimatu, Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020
Celem projektu są działania przyczyniające się do zwiększenia bioróżnorodności, tworzenia i odnowienia zieleni oraz łagodzenia negatywnych skutków zmian klimatu. Wsparciem objęte zostały działania poprawiające jakość życia ludzi dzięki zapewnieniu lepszego stanu środowiska oraz zwiększające wartość usług ekosystemowych.
Projekt realizowany będzie na terenach wspólnych Rodzinnego Ogrodu Działkowego “Pionier” w Choszcznie w 2023 r.
Planowane działania:
-
opracowanie planu zagospodarowania ROD
-
wykonanie i zamontowanie 8 szt. gablot z tablicami informacyjno-edukacyjnymi na terenie ROD
-
stworzenie warunków do utrzymania zieleni, poprzez zakup urządzenia do rozdrabniania gałęzi (rębak)
-
tworzenie zieleni poprzez wykonanie nasadzeń roślin żywopłotowych wokół Domu Działkowca
-
montaż instalacji służących zachowaniu i rozwojowi dzikich owadów, w tym zapylających oraz ptaków – hotel dla owadów i karmnik dla ptaków przy Domu Działkowca
-
modernizacja monitoringu terenu ogólnego ROD
Planowane efekty:
Projekt odpowiada na potrzebę łagodzenia negatywnych skutków zmian klimatycznych poprzez edukację lokalnej społeczności i kształtowanie proekologicznych postaw na rzecz ochrony środowiska i przeciwdziałania zmianom klimatu, w najbliższym otoczeniu.
Wartość projektu: 100 000 zł
Wkład Funduszy Europejskich: 100 000 zł
Prezes Zarządu ROD
Leopold Ochalik
Przedłużenie kadencji organów PZD
Przedłużenie kadencji organów PZD
Informujemy, że uchwałą Nr 1/XVII/2022 Krajowej Rady Polskiego Związku Działkowców z dnia 14 grudnia 2022 r., na podstawie § 37 ust. 2 Statutu PZD, przedłużono kadencję organów w rodzinnych ogrodach działkowych, w tym Zarządów ROD oraz Komisji Rewizyjnych ROD.
W związku z tym kadencja, która upływa w 2023 r., ulega przedłużeniu o rok do dnia odbycia w Rodzinnym Ogrodzie Działkowym walnego zebrania sprawozdawczo-wyborczego w 2024 r., nie później jednak niż do 15 maja 2024 r.
Leopold Ochalik
Budowa drugiej studni
Budowa drugiej studni
Informuję, że zgodnie z umową z dnia 10 stycznia 2023 r. Wykonawca zakończył I etap budowy studni, który polegał na pracach geologicznych (wywiercenie nowej studni o głębokości ok. 30 m oraz wykonanie dokumentacji hydrologicznej, ustalającej wydajność ujęcia), w wyniku których uzyskano zakładaną wydajność tj. 25m3/godz. Przy okazji przypominam, że dotychczasowa wydajność to 6 m3/godz.
Pod koniec marca br. Wykonawca przystąpi do II etapu, w ramach którego m.in. zostanie wykonana obudowa naziemna, montaż pompy głębinowej, podłączenie nowej studni do istniejącej sieci wodociągowej oraz rozruch i sprawdzenie szczelności całego układu.
Niestety, na skutek m.in. inflacji, koszty budowy wzrosły i aby zakończyć budowę studni będziemy musieli na najbliższym Walnym Zebraniu podjąć decyzję o kolejnej partycypacji finansowej.
Prezes Zarządu ROD
Leopold Ochalik
Grant w pytaniach i odpowiedziach
Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020 Oś priorytetowa II - Ochrona Środowiska, w tym adaptacja do zmian klimatu Działanie: 2.5 Poprawa jakości środowiska miejskiego Typ projektów 2 Rozwój terenów zieleni w miastach i ich obszarach funkcjonalnych, Tytuł projektu: Rozwój zielonej infrastruktury poprzez wsparcie ogrodów działkowych
Grant w pytaniach i odpowiedziach
-
Czy pieniądze z grantu mogą zostać przeznaczone na przedsięwzięcia realizowane na indywidualnych działkach?
NIE, pieniądze z grantu mogą być przeznaczone jedynie na inwestycje służące dobru wspólnemu działkowców, czyli wyłącznie na terenach wspólnych – teren Domu Działkowca, alejki ogrodowe.
-
Czy działkowcy mogą zgłaszać Zarządowi swoje pomysły na inwestycje, które można by sfinansować
z otrzymanego grantu?
NIE, grant został przyznany wyłącznie na inwestycje zawarte w napisanym przez nasz zespół wniosku, który musiał spełniać ścisłe kryteria określone w Regulaminie. Jak wynika z oceny dokonanej przez ARiMR, nasz projekt
w znacznym stopniu przyczyni się do realizacji celów operacyjnych takich, jak przeciwdziałanie spadkowi różnorodności ekologicznej, czy też zwiększenie wartości usług ekosystemowych.
-
Czy można było wnioskować o 100 000 zł na np. budowę studni?
NIE. Pieniądze z grantu można przeznaczyć jedynie na inwestycje, które znalazły się w “Wykazie inwestycji możliwych do finansowania z grantów udzielanych w ramach projektu”. Budowa studni nie znalazła się w tym wykazie, a jedynie była teoretyczna możliwość remontu sieci wodociągowej, na który można było przeznaczyć maksymalnie 30% kosztów kwalifikowanych projektu (tj. ok. 25 000 zł) i posiadać wszystkie wymagane pozwolenia, w tym pozwolenie na budowę, czego na dzień składania wniosku nie mieliśmy. Co najmniej 50% funduszy należało przeznaczyć na działania proekologiczne, wyszczególnione w podstawowym zakresie możliwych rodzajów inwestycji.
-
Na jakie inwestycje, zawarte w projekcie „Rozwój zielonej infrastruktury poprzez wsparcie ogrodów działkowych” otrzymał nasz grant?
Głównym przedsięwzięciami zaplanowanym w ramach projektu są:
-
sporządzenie planu zagospodarowania ROD;
-
zaprojektowanie, wykonanie i montaż 8 szt. tablic edukacyjno-informacyjnych;
-
zakup rębaka spalinowego;
-
modernizacja monitoringu (zamontowanie dodatkowych 4 szt. kamer);
-
wykonanie nasadzeń roślin żywopłotowych wokół Domu Działkowca;
-
zakup i montaż hotelu dla owadów zapylających;
-
zakup i montaż karmnika dla ptaków.
Podkreślenia wymaga możliwość zakupu w ramach projektu rębaka spalinowego, który to jest odpowiedzią na problem utylizacji gałęzi i części roślin pozostających po zabiegach pielęgnacyjnych. Dzięki rębakowi zniknie problem składowania i utylizacji odpadów zielonych, pozostających po cięciu drzew i krzewów. Zamiast tego materiał pozostający po zrębkowaniu można będzie wykorzystać do kompostowania lub ściółkowania rabat, poprawiających wilgotność gleby i chroniących ją przed erozją.
-
Jak przebiegać będzie realizacja poszczególnych przedsięwzięć w naszym ROD?
Wymienione wyżej przedsięwzięcia będziemy realizować zgodnie z harmonogramem prac załączonym do umowy
o powierzenie grantu, zawartej z Oddziałem Regionalnym ARiMR w Szczecinie. Wszystkie prace planujemy zakończyć do 31 lipca 2023 r.
Prezes Zarządu ROD
Leopold Ochalik
Zgoda na przesyłanie korespondencji na skrzynkę mailową
Zgoda na przesyłanie korespondencji na skrzynkę mailową
Wychodząc na przeciw oczekiwaniom działkowców, wprowadzamy możliwość otrzymywania korespondencji od Zarządu ROD w formie elektronicznej.
Po wypełnieniu“Oświadczenia o wyrażeniu zgody na przesyłanie korespondencji drogą elektroniczną”, które można odebrać w biurze Zarządu ROD lub pobrać na tej stronie, na podany przez Państwo adres e-mail możliwe będzie otrzymywanie korespondencji, m.in.
w sprawach rozliczenia mediów, wysokości opłaty ogrodowej, informacji o stanie salda, zawiadomień, wezwań, zaproszeń itp.
Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przesyłanie korespondencji drogą elektroniczną
Oświadczenie do pobrania w formacie PDF - pobierz
lub w zakładce Pobierz - DLA DZIAŁKOWCÓW
Wypełniony i czytelnie podpisany druk oświadczenia prosimy przekazać do Biura ROD osobiście lub pocztą na adres: ROD „Pionier”, ul. Fabryczna b/n skr. poczt. Nr 105, 73-200 Choszczno; albo poprzez wrzucenie do skrzynki podawczej, która zamontowana jest na ogrodzeniu, przed wejściem do biura Zarządu ROD lub w postaci skanu wypełnionego oświadczenia i przesłanego na adrese-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Aby oświadczenie była ważne, należy wyrazić zgodę na przetwarzanie danych osobowych, które jest wymogiem przepisów RODO, do których musimy się stosować.
Prezes Zarządu ROD
Leopold Ochalik
Walne zebranie
Polski Związek Działkowców Stowarzyszenie ogrodowe w Warszawie
Rodzinny Ogród Działkowy „PIONIER” ul. Fabryczna, 73-200 Choszczno,
REGON 007015915-18607 NIP 594-13-49-051 e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
ZAPROSZENIE
NA
WALNE ZEBRANIE SPRAWOZDAWCZE
ROD „PIONIER”
które odbędzie się 24 marca 2023 r.
w Domu Działkowca ROD „Pionier” w Choszcznie przy ul. Fabrycznej
Początek obrad: w I terminie godz. 15.30
w II terminie godz. 16.00
Materiały sprawozdawcze dostępne będą do wglądu w dniach 15 i 16 marca
2023 r w godzinach od:10:00 do:12:00 w Sali posiedzeń Zarządu ROD
w Domu Działkowca.
* Zgodnie z § 62 ust. 1 statutu PZD uchwały zebrań odbytych w drugim terminie, co najmniej pół godziny po wyznaczonej godzinie rozpoczęcia w pierwszym terminie, są ważne bez względu na liczbę członków zwyczajnych PZD obecnych na tym zebraniu.
** Zgodnie z § 56 ust. 2 statutu PZD prawo udziału w walnym zebraniu ma wyłącznie członek zwyczajowy PZD w danym ROD i wykluczone jest zastępstwo lub działanie przez pełnomocników. Każdy członek PZD zaproszony na walne zebranie musi mieć ze sobą dowód tożsamości, który może być sprawdzany przy podpisywaniu listy obecności.
Proponowany porządek obrad jest do pobrania po kliknięciu na poniższy przycisk
Wiceprezes Zarządu ROD Prezes Zarządu ROD
Henryk Raszke Leopold Ochalik